Självkänsla

Det där med självkänsla är något jag behöver jobba på varje dag. Ibland har jag dalar utöver det vanliga. Idag är en sån dag. Att ta bilder där jag visar min bästa sida är lätt och jag blir nöjd. Men ibland önskar jag att jag uppfattade mig själv på samma sätt i verkligheten. Orden "otroligt vacker" tränger inte ända in. Det är ju inte direkt verkligheten man ser.

När jag tar av sminket är jag inte lika positiv. Jag ser finnen under näsan som det värsta som har hänt. När jag pratar med nån ser den ju bara min finne. Ofräscht.

Nu har jag hämtat en av mina favoritböcker "självkänsla nu!" Med Mia Törnblom och lagt mig i sängen. Sträckläsning får det bli, för så här är varken kul eller bra att känna.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Sara:

Det var länge sen jag läste den boken, men jag kommer ihåg att den var väldigt peppande, säkert en bra bok att läsa om man har en tillfällig svacka. Har du läst några fler böcker om självkänsla om du tycker om?

Svar: Ja, verkligen! :) det har jag faktiskt inte. Fick tipset om denna så har inte hört talas om någon annan. Ha det gott!
Ida Bengtsson